Welkom op het Saltelante Blog

Welkom op het blog van mijn Lagotto Romagnolo kennel: Saltelante. op dit blog kunt u alles volgen wat er gebeurt met en rondom de honden van de kennel. Hier vindt u het laatste nieuws over eventuele nestjes die er zijn, belevenissen bij cursussen, shows waaraan de honden deelnemen en nog veel meer. Voor meer informatie over de kennel en het ras kunt u kijken op mijn website: www.saltelante.nl

zondag 29 januari 2012

Vanni heeft haar C-diploma gehaald!

27 Januari 2012, Vanni haalt met glans haar C-diploma! Ze moest minimaal 51 punten halen en kon maximaal 85 punten halen. Ze haalde dus 81 punten! Ze moest o.a. 2 minuten blijven liggen en ondanks het feit dat haar buurman ging staan en naar haar toe ging om haar te besnuffelen en toen ook nog haar andere buurman omhoog kwam verwachte ik niet dat ze zou blijven liggen! Ik liep voor de zekerheid in haar richting en herhaalde het woord: "Blijf af", ze keek naar de honden en naar mij, tot het uiterste gespannen, maar bleef liggen!! Intussen waren de eigenaars van de andere honden bezig hun honden weer in de "af-positie" te krijgen en keerde de rust weer. Even heel spannend, maar ze haalde de volle 10 punten voor dit onderdeel! En dan te bedenken dat we geoefend hadden voor haar B-diploma waarbij ze 1 minuut moest blijven liggen op 5 meter afstand en nu dus 2 minuten op 15 meter afstand. Dit was nog maar de tweede keer. Bij het proefexamen deed ze het zo goed dat de instructrice voorstelde om te kijken hoe ze het deed bij de eisen voor het C-diploma en dat ging prima en op het laatste moment moest ik beslissen of we B of C zouden doen. Ze heeft dus nu haar B diploma overgeslagen! Ik ben reuze trots op haar!

Nu nog werken aan haar enorme interesse in hazen en reeën! Die afleiding is er niet in de hondenschool! De lagotto heeft geen jachtinstinct? Vanni blijkt een fanatieke truffelspeurder te zijn, zoals we gezien hebben in Zwitserland, maar haar neus kan ook prima gericht worden op andere zaken! Ik denk toch dat het vermogen om te zoeken naar truffels een omgebogen jachtinstinct is, het "jagen" op truffels!

1 opmerking: