Welkom op het Saltelante Blog

Welkom op het blog van mijn Lagotto Romagnolo kennel: Saltelante. op dit blog kunt u alles volgen wat er gebeurt met en rondom de honden van de kennel. Hier vindt u het laatste nieuws over eventuele nestjes die er zijn, belevenissen bij cursussen, shows waaraan de honden deelnemen en nog veel meer. Voor meer informatie over de kennel en het ras kunt u kijken op mijn website: www.saltelante.nl

zaterdag 12 februari 2011

Geboorte nestje Baleno

Moeder rust uit. Ze is moe. Maar ja, ze is ook bezig geweest van 6.30 tot 13.10 uur!
En hier dan toch echt de laatste, na 3 uur wachten. Eerst zag ik twee bungelende voorpootjes, zonder vlies erom heen en ik schrok me rot. Tosca likte eraan en de 2 pootjes trokken weer naar binnen. Ik maakte me grote zorgen om deze pup en liep weg om Tjitte te roepen om de dierenarts, 2 huizen verderop (die geen dienst had) te proberen te overwegen om te komen. Onze eigen dierenarts zit 4 km verderop! ik liep gauw terug naar Tosca en warempel daar lag de pup! Een beetje stilletjes in het begin en iets later na flink wrijven, slijm weghalen en veel gerochel kwam er een flink protest. Tosca nam haar gauw onder haar hoede en het duurde niet lang of ook deze dame lag heerlijk te drinken. Zij woog 270 gram.

Jammer genoeg zijn veel foto's onscherp geworden. Even afwachten of er bij Tjitte (mijn behulpzame echtgenoot!) op zijn toestel nog geschikte foto's zitten. Dat moet wachten tot we bij de fotograaf zijn geweest, want het geheugenkaartje past niet in mijn laptop.
Dit zijn op rij, de tweede pup, een bonte teef van 338 gram. Een flinke dame dus, die er 2 uur over gedaan heeft om geboren te worden, haar kleinere zusje tegenhoudend (266 gram) de op de foto donker gekleurde bruine teef. die 2 minuten later kwam! Ik was nog druk bezig met nummer twee. Nummer twee kwam met uitgestrekte achterpoten, in stuitligging enigszins moeizaam ter wereld. Zij heeft wat minder bruine vlekken als nummer vier (ook een bonte teef) en in haar nek loopt het bruin langer door dan bij de vierde bonte teef.






De eerste pup van Tosca een bruine reu van 322 gram. Het duurde een uur voor hij kwam. Een flinke kerel. Herkenbaar aan zijn linker witte voetje!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten